Manchester City gebruikt esports op China te bereiken

Manchester City wil de Chinese markt aanboren en doet dat aan de hand van esports, er werd al een Fifa Online team opgezet en nu worden de vruchten daarvan geplukt.

De Engelse voetbalclub begon in 2017 zijn Fifa Online team, een populaire Fifa-game in China, het tekent de ambitie. De Mancunians zien de Chinese markt als een interessante manier om het merk Manchester City te vergroten.

“We hebben te maken met een land waar meer dan 60% van de bevolking geïnteresseerd is in voetbal. Bovendien groeit de markt wat voor ons betekent dat we nieuwe fans kunnen overtuigen om Manchester City te volgen”, aldus Nuria Tarre als marketingleider tegen The Drum .

De Chinese esportsmarkt is de grootste ter wereld en heeft een kwart aandeel in de totale aandacht voor het genre. Bovendien worden een boel andere games gespeeld dan in het Westen, zo is er veel aandacht voor mobiele games en dus ook voor Fifa Online.

  • Jaap Vreeke

    Jaap Vreeke537 artikelen

    League of Legendsfanaat, esportskenner en hard onderweg naar de Gyarados op Pokémon: Go.