Riot Games wil meer zwaktes bij champions

Na langdurige kritiek over té sterke champions in League of Legends heeft Riot Games aangekondigd om anders te werk te gaan ivm balancering.

Het afgelopen seizoen League of Legends stond in het teken van een ongebalanceerde metagame, sommige rollen waren zo veel sterker dan andere, dat de game veranderde. Om zulke radicale omwentelingen tegen te gaan, wil Riot Games het balanceren van champions anders gaan regelen.

Wat dat precies inhoudt, werd uitgelegd in een dev diary, oftewel een dagboek waar de ontwikkelaars bijhouden en aankondigen wat de plannen zijn. Mark 'Scruffy' Yetter vertelt dat er in eerste instantie wordt gekeken naar de zwaktes wanneer de champion 'optimaal benut' wordt, daarna wordt gekeken hoeveel voordeel die champ heeft. Op basis daarvan worden bepaalde elementen weggenomen zoals waveclear, sustain of burst damage.

Komend seizoen is er een zesweekse periode per champion ter evaluatie voor een eventuele buff of nerf. Dat wordt de standaard voor nieuwe en herwerkte champs, bovendien gaat er voor een balanceringsupdate eerst gekeken worden of er een zwakte uitvergroot kan worden in de plaats van de stats meteen om te gooien.

League of Legends gaat ook dit weekend weer verder met de competities, zo staat vanavond de vierde week van de LEC op het programma . Verder is de Spear of Shojin het nieuwste item op de Rift én was patch 9.3 een erg impactvolle voor crit-champions .

  • Jaap Vreeke

    Jaap Vreeke885 artikelen

    League of Legendsfanaat, esportskenner en hard onderweg naar de Gyarados op Pokémon: Go.