League of Legends: Ezreal kan geen dubbele Tear meer stacken

De laatste League of Legendspatch heeft een aantal nieuwigheden in de MOBA van Riot Games gestopt, waaronder een nerf aan de dubbele Tear-strategie van Ezreal.

Het was dé manier om Ezreal te spelen, twee Tear of the Godess-items bouwen. Ten eerste de Manamune en daarna de Archangel's Staff, maar nu kan dat niet meer omdat Riot Games in patch 9.6 ervoor heeft gezorgd dat je slechts één Tear of the Godess mag kopen.

Ezreal is steevast een sterke keuze in de Marksman-rol van de botlane en dat komt volgens Riot Games vooral door deze build. Er wordt dan ook gezegd dat een Ezreal-nerf niet nodig is maar dat dit hem genoeg raakt.

Waarom werkt de dubbele Tear-strategie zo goed op de champion? Ezreal is een Marksman die niet zo zeer om zijn auto-attacks heen speelt maar juist om zijn abilities. Die hebben een prima range en een lage cooldown, dankzij Tear-items heeft hij zo een grote manapool dat hij kan spammen tot hij een ons weegt.

De Archangel's Staff gaf hem bovendien de mogelijkheid om voor een AP-build te gaan en het lijkt erop dat Riot Games vooral die strategie wil tegenhouden. De Manamune en Muramana zullen naar verwachting nog steeds als eerste worden gebouwd door Ezreal, maar om daarna de AP-kant op te gaan lijkt een verkeerde keuze.

  • Jaap Vreeke

    Jaap Vreeke885 artikelen

    League of Legendsfanaat, esportskenner en hard onderweg naar de Gyarados op Pokémon: Go.