Cover-afbeelding

Modern Warfare: Infinity Ward reageert op kritiek

Infinity Ward geeft weerwoord op de kritiek die Modern Warfare kreeg omdat de multiplayer té anders zou zijn en daardoor geen succes zou worden.

Verandering zorgt voor weerstand

Op 11 juli werden Call of Duty-fans getrakteerd op een eerste blik van de multiplayer-modes in de komende Modern Warfare-game. Onder meer de 2v2-mode Gunfight werd onthuld, daar was niet iedereen blij mee.

Let wel, de kritiek gaat voornamelijk over de Gunfight-mode terwijl het duidelijk is dat er nog veel meer multiplayer-opties in de game komen. Dat neemt namelijk al een deel weg van de kritiek die uit het streamerkamp luidde, create a class werd gemist, net als health regeneratie, een andere minimap en meer. Er is ook een executie-feature die spelers die zich niet beschermen in een keer kan executeren.

modern warfare call of duty multiplayer gunfight

Joe Cecot als lead multiplayer-ontwikkelaar bij Infinity Ward neemt echter een hoop angst weg met een simpele uitspraak: “We hebben sowieso traditionele multiplayer, geen zorgen!”

modern warfare call of duty multiplayer gunfight

Een legitiemere opmerking was dat de motion blur nogal heftig leek te zijn, dat kan je ook terugzien in de 2v2-gameplay die al werd onthuld. Ook daar reageerde Joe Cecot op via Twitter: “We willen twee 'toggle'-opties hebben voor motion blur, ééntje voor een wapen en ééntje voor de wereld.”

  • Jaap Vreeke

    Jaap Vreeke1107 artikelen

    League of Legendsfanaat, esportskenner en hard onderweg naar de Gyarados op Pokémon: Go.